tisdag 10 mars 2009

laddat för fjällen

Så här cool är man i sina skidglasögon, Lucas ser ut som en svetsare och jag som en billig Paris Hilton kopia i mina rosa, jag lovar, dom hade inga andra färger!! (För att få svarta måste man tydligen betala 300kr till.)

Lucas hade höstblåsor, därav utslag och matvägran, hade blåsor i munnen och halsen. Lite lustigt att ha höstblåsor på våren (eller vad det nu är) , men han ska alltid vara mot strömmen. Man blir lite desperat med hans mat, så det hela slutade att hans lunch bestog av 2 dl vispgrädde och mellis av glass, men vad fasiken, han åt NÅT iaf!
Nu är han på bättringsvägen och har ätit som en häst idag.

Nu har vi haft den olyckan som vi hade bara väntat att ske: Lucas har kissat på våran dator. Och eftersom jag nu skriver med den, verkar det har gått bra, undrar om försäkringen täcker sånt?Nu undrar ni hur det gick till? (ni som har barn undrar inte alls, eftersom ni vet att barnen kan ALLT) Han var på väg nerför trappan och var nakenfis, och vad gör killarna när dom blir kissnödiga? Pissar där dom står, rakt ner på datorn som ligger placerat under trappan. Nice.

Lucas har även lärt sig att lägga skulden på andra.. han gick här hemma och pruttade, och när det väl luktade illa skulle han titta in i mina byxor och sa "mamma, bajs!" Ja, det är ju jag som brukar bajsa i byxan här hemma. Totalt förnekelse, underbart!

Har varit och hälsat på mormor, jobbat och vabbat med Lucas igår, idag en playdate med Lucas kompis Theo och Molly. Theo och Lucas bråkade mest första halvan av tiden vi var där, dom skulle ha precis samma saker hela tiden, tills jag och malin hittade 2 ficklampor, då gick det när dom kunde ha var sin (tills dom började bråka vem ska ha vilken) Men efter lite mat i magen hittade dom varandra och Theo försökte få Lucas att säga "bompa" (bolibompa) för att då kanske det skulle dra bättre..men det blev ingen TV för grabbarna fast båda skrek bompa för glatta livet. Men söta var dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar