onsdag 15 april 2009

det är nog ingen fara

Lucas matar kusin Oscars katt med stenar, helt naturligt kattföda (och för sig, katten åt majskrokar, så stenar är inte helt fel..)
Lucas första påskägg med torkad frukt, gissa om det blev bajsbomb day after?

Leker med mormor hos mormor
Vi är inne på en riktig otursvecka.. alltid så när man vet att man ska få lite extra pengar. Fixa spisen, punka på sommardäcket, damsugaren gick sönder, bilförsäkring ska betalas osv osv. Varför ska man aldrig få dom extra pengarna över til nåt kul! (tycker inte att bildäck är kul!)
Tittade på förnedrings-TV 10 minuter innan jag var tvungen att byta kanal (bara för att se mera förnedrings-TV). Jag känner ibland att jag äter sjuk mycket och känner som sagt att man går upp flera kilo bara man tittar på en chips påse. Men sen tittar man på "Du är vad du äter" och läser deras matintag på en vecka. Kommer på att det är nog inte så farligt vad jag stoppar i mig.. allvarligt.. 5 kinabuffe`, 15 ägg, 44 koppar kaffe, 4 pizzor,.. Hur orkar man?? För sig, vad ska jag säga, 6 år sen visade vågen nästan 40kg mer vad den gör nu, och familjepizza med dubbelost var no problemas. Så man kanske inte ska ha så dålig samvete över sitt frosseri när det fortvarande är under kontroll.
Och nästa förnedrings-TV var där folk har skitiga hus.. lever folk verkligen så, och hur kan man? Blir man inte äcklad själv? Jag lever efter principen att man får ha stökigt (eller helst inte) men inte skitigt.. när eget hem är hälsofara borde man reagera.. om man är hyfsat frisk i huvudet.
Har för sig en kompis i Finland som skulle kunna vara med i programmet. Hon är till synes helt vanlig tjej med 3 barn och råga på allt har jobbat länge som hotellstäderska. Men hemma är det katastrof. Hon sa till mig att torka bordet med disktrasan och den var så äcklig att jag gjorde bordet tjänst när jag lät bli- Vi andra kompisar har inte kunnat ens låta barnen krypa på golvet för att det dom hittar där har nog fötter och lyser i mörket och har förflytet som frukostmacka.
Så nu kan jag gå med gott samvete lägga mig på min välstadat soffa (tack till Maken som har damsugit med damsugaren som inte längre finns bland oss utan i Miletta-Himlen bland alla andra damsugarsjälar) och frossa med saltapinnar. Är det förnedringsTV är till för: lugna våra oroliga själar och se att det finns folk som har det värre?

2 kommentarer:

  1. Skönt att se att det inte bara är Theo som ger sten till diverse djur :)

    SvaraRadera
  2. ha ha, så det är utbrett fenomen, undrar om dom vet nåt som inte vi vet, utöver att Molly heter kaku :-)
    //susanna

    SvaraRadera