onsdag 29 april 2009

Nötallergi

Lucas var/är en riktig tuff kille. Var till dr Wigerz idag (som för övrigt måste vara 150 år gammal, när alla har gått honom i alla tider..men tyckte han såg ung ut för att vara över 100..) och gjorde prick-testet för att få ordning på hans allergier. Han tittade först med stora ögon när sköterksan ritade siffror i hans arm och droppade allergener på dom, men sen blev det ledsamt när man började stoppa nålar i honom, det gjorde ont i mammas hjärta också, kan jag säga!
Men han var supertuff, han grät och sa "aj,aj,aj!" men drog inte bort armen! Sen när det var klart fick han bamse-klistermärke och fortsatte att leka som inget hade hänt..
Men han fick reaktion på nötter, så nu är det alla kex, dom mesta kakor, musli mm. förbjudet hos oss. Jag är ju själv nötallergiker, så stor skillnad blir det inte. Har även hämtat ut medicin han ska ha i fall han får i sig nötter av misstag.
Saknar min lilla kille, har jobbat kväll/morgon, så såg honom bara en kort stund hos doktorn.
Imorgon börjar förberedelserna för 2 års kalaset, det ska fixas smögåstårtor, vanliga tårtor mm. Som vanligt lovade jag till mig själv att jag ska köpa allt färdigt, men sen hamnar jag här iaf att jag ska fixa själv, blir godare då! Vi har delat firandet på 2 dagar, annars blir Lucas så trött (och vi med).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar