lördag 19 september 2009

vardag igen, men snart ut och resa!

Nu börjar man bli en människa igen. Det segaste förkylningen man har varit med om.
Man har hunnit fundera en hel del när man har varit sjuk. Maken är måttligt road när jag också har börjat dela mina funderingar med honom, varken om han vill eller inte.
Jag har.undrat:
-Hur mycket man skulle gå ner om man skulle sluta äta ost. Jag köper snitt 3 ostbitar/månad a`800g = 2,4kg, det är ju över 1 kilo ost/månad/pers. , måste vara sjuhelsikes mycket kalorier. Ska testa att skippa..
- skulle polisen hitta Michael Jackson om dom skulle bara gå efter hans polisregister (alltså om han nu skulle leva), eftersom såg på nån tidning att där står det "Race: Black" Om dom letar efter en svart man i 50-års ålder, får dom leta länge. (jag tror förstås att dom skulle vara så smarta att dom bara skulle efterlysa Michael Jackson.)

Studier går vidare, älskar samhällskunskap och alla andra ämnen där man stort sett kan bara snacka skit och få betyg på det. Nästan alla frågorna börjar: " vad tycker du.." och som alla vet tycker jag väldigt mycket om det mesta.

om 3 veckor ska vi åka till Malta och St. Pauls Bay och få lite sol och bad torsdag till söndag. Spännande att flyga med sonen 4 timmar, stackars medpassagerare. Hotellet har en fin poolområde på TAKET , så vi kommer att ha fullt upp att se så sonen inte ramlar ner därifrån. Får väl knyta fast nån snöre på honom. Sen var det rätt skoj hur lite man vet om Malta. Jag trodde att jag var en idiot när jag inte direkt ens kunde placera Malta på kartan , men nu har jag frågat säkert 15 personer, och INGEN av dom kunde svara rätt på den frågan heller! 80% sa att den ligger under Spanien, och det är FEEEEEL, kan upplysa alla att Malta ligger under Sicilien.
Maken läste med förskräckning om en stor fästing som vaknar till liv varje söndag morgon, innan han kom på att det var visst en fästning som vaknar till liv. Vad bra, vi var ju inte vaccinerade mot maltesiska jättefästingar.

Beställde en hamburgare till sonen när vi var i E-tuna igår, och frågade om dom var laktosfria. Javisst var dom, och när jag öppnar paketet, ligger det cheddarostskiva mellan bugaren, hurraaa! Trodde dom att jag absolut VILLE ha laktos till min burgare så dom piffade till det med lite ost?

Nu är det jobb som gäller, hej och ho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar