onsdag 12 maj 2010

Arg och sjuk.


När sonen är riktigt sjuk är han mysig och ynklig och gosig. När sonen är nästan frisk men fortvarande lite sjuk och matvägrat en vecka är han djävulens son. Vab idag och tanken på att jag får väl runt 500kr per vab dag så kan jag säga att dom pengar motsvarar inte det lidande man utsatts på. Jävla helvetens skitdag. Från kl 05.45 har jag haft att göra med en ilsken 3 åring som endast pratar med sin gnällröst och allting är bara fel. Jag kan inte. Jag vill inte. Jag jag jag. Inte inte inte. Mammaaaaa Mammaaaaa Mammaa.lek med mig. Visst. Jag leker fel. Utbrott med tårar och skrik 1 timme.sitter på soffan. Sitt inte där Mammaaa! Jag satt där! (Ursäkta,såg inte det eftersom du befann dig i ett annat rum) utbrott med tårar och skrik 1 timme. Så har vi hållit på,min son och jag. Jag vet inte vem är mer less på den andra,han elle jag. Älskar honom mer än livet själv och det är väl det som gör att man inte bara går ut från dörren och säg: fixa själv då när du säger att du kan-mamma drar nu! Man ska vara vuxen och föräldrer men ibland har man lust bete sig som en 3 åring och ge tillbaka på hans nivå. Läste igår en artikel om en mamma som hade 2 autistiska barn och hon sa att hon kan inte förstå mammor som klagar att deras barn ropar efter dom hela tiden,eftersom hennes barn kan aldrig kalla henne mamma. Så det har varit min mantra idag. Jag ska vara tacksam. Så jag har försökt njuta av varenda Mammaaa!jag har hört idag. Tusentals. Ikväll struntar jag jogging,jag är ju desutom allergisk,utan när lilla prinsen somnar blir det vin,choklad och nyaste mama tidningen. Sprit löser inga problem med det hjälper. Och hoppas att imorgon har vi fått tillbaka våran glad-son och arg-son är borta.

2 kommentarer:

  1. Styrkekramar till dig! Här gnäller jag över några plankor! De är i alla fall tysta! ;)
    -Hoppas du fick en lugn myskväll med lite vin och bra läsning! KRAM

    SvaraRadera
  2. men visst stirrar dom plankorna lite anklagande på dig?" här ligger vi och inte alls på plats på fina altanen bara för att reta gallfeber på dig!" :-) // Fru C

    SvaraRadera