tisdag 11 maj 2010

Tro eller ej..

..men jag är nog allrgisk mot jogging. Just det. Jag som var så glad att jag faktiskt hade så mycket kondition kvar under all fett att jag kunde jogga 1 timme (utan blodsmak i munnen!) och hade lyckats ta mig ut 3 ggr/vecka och jogga mot Beach 2010. Sen får jag klåda. Så fort jag kommer in får jag värsta utslag och klåda överallt i kroppen. Så enda vettiga orsaken jag kan hitta på är joggingallergi. Det måste vara sällsynt eftersom jag aldrig har hört talas om det. Eller kanske är det vanligare vad man tror, eftersom så många människor slutar jogga efter ett par gånger. Men jag gillar att jogga: billigt, effektivt och lätt-tillgägligt. Sen om nån skulle uppfinna hörlurar som stannar i öronen skulle jag gilla det ännu mera, så man kan lyssna lite skön musik. Men jag är välsignad med alienöron där ingen hörsnäcka fastnar, jag får glida fram om jag vill lyssna på musik när jag rör mig.
nu måste jag googla joggingallergi.. finns det medicin tro?

3 kommentarer:

  1. Oj märkligt. Men man blir ju svettig när man joggar så det kanske är nån sorts kombo av kläder, tvättmedel, duschtvål, svett eller så? Hmm.

    //Annica

    SvaraRadera
  2. Teori 2:
    Köldallergi?
    Joakim har drabbats av det... han blir röd om fingrar och öron när han cyklar - och det kliar! När han badar "sommarbad" ute blir hela han röd och kliig...
    -Du kanske blir kall av vinddraget när du susar fram!
    (hoppas det bara varit någon form av tillfällighet, att det går över!)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men det finns öronpluppar som stannar! Jag har aldrig lyckats men nu har jag ett par som sitter som berget och man hör inget utanför öronen - vilket är lite läskigt :) Är som en tops-topp som man kör in... ska visa!

    Joggingallergi låter spännande, det kanske du kan bli rik på?

    SvaraRadera