fredag 20 augusti 2010

Mitt frikort enligt..

Det hände ett tag sedan att vi och ett par vänner pratade om vem man hade som frikort. Ja sa att mitt frikort är Robbie Williams ( dom som inte vad frikort är för nåt, prova wikipedia..). Min tjekompis kommenterade det lite förbifarten:
- Oj, den var svår..
Vi pratade vidare och jag nämde att jag hade tyckt att Robbie Williams är snygg sen jag var 14 år. Då säger min kompis:
- Jasså, du menade ROBBIE Williams, jag hörde att du sa JERRY Williams!!!

Då är min frågan: varför skulle Jerry Williams vara svår??? Farbrorn är ju 70 år gammal, han nappar nog på allt. Och undrar vad mina kompisar tänker om mig om dom tycker att det är helt i sin ordning att ha Jerry Williams som frikort, av alla män i världen.
Vilka roliga och underbara vänner man har!

Jaha, sen har man börjar med nya arbetsuppgifter. Minst sagt spännande och mycket givande. Sjukt mycket att göra,men trivs med det, dagarna går väldigt fort. Nu är allting lite halvfärdigt, jag har ingen kontor än (det ska renoveras först,yes!) och får släpa runt alla mina papper och pärmar och sätta mig där en dator finns ledig, men det kommer att ordna sig.
Lite nytt är att jag måste hålla lite reda på klockan. När du jobbar skift så är det så enkelt att du går hem när nästa skift kommer. Och matpauserna är inplanerade, då äter man. Nu kommer visst ingen och säger när jag ska äta eller gå hem. Så idag glömde jag bort båda. Lunchen åt jag klockan 14.30 ( sallad,kan nog inte äta som en häst när man sitter alla dagarna, tur att jobbrestaurangen har bra salladsbord för billig peng) och halv 5 kom jag på att det är kanske dags att gå hem. (efter kollegan frågat varför jag är kvar) Så får väl sätta klockan på ringning när man ska äta och sova a`la skalman. Men i set stora hela är det superroligt med nytt ansvar och utmaningar!!!

2 kommentarer:

  1. Min wikipedia funkar inte? fattar inte men gör inte nåt iofs :) ser fram emot nästa helg istället! //Annica

    SvaraRadera
  2. A: När man är i en förhållande, så förväntas man ju hålla sig till den man är ihop med, men man kan ha "frikort" dvs. om man skulle råka få ihop med den killen/tjejen är det fritt fram,utan att den andra blir sur. :-) Mest på skoj, eftersom dom här frikorten oftast är kändisar, och det är väl inte så troligt att jag ska få strula runt med Robbie Williams ;-) //Fru C

    SvaraRadera