onsdag 22 september 2010

Bulorna och mera

Heja sjukvård! Sonens bulor har blivit nån slags diagnoslotteri på lokala barnkliniken. Har haft telefonkontakt med barnläkaren flera gånger och har fått följande diagnoser: 1.Det är säkert myggbett.. (4 dagar senare ringer hon igen) 2. Du kanske har klippt honom konstigt så bulorna syns mera? OMG säger jag bara. Börjar spana in privatbarnläkare i grannkommunerna. Även om inte sonen är sjuk ofta, så känns det att man vill ha LITE proffsigare hjälp när det händer. Det betalar jag gärna lite för.
Underbart också att kommunen försöker locka hit barnfamiljer. Undrar om dom nämner att det inte finns nån barnklinik kväll+helg och dagtid suger. Och att det finns 1 dagis med få platser som kan erbjuda barnomsorg kvälls/natt tid. Välkomna barnfamiljer!

Lite egoboost så här när man börjar bli gammal. Såg när jag köpte bussbiljett sist: han frågade: en halva? Alltså trodde han att var under 19, yes!!

Har äntligen fått mitt kontor på jobbet, underbart, slippa bära runt alla papper. Min chef tyckte det var roligt när jag inte ens hade hunnit montera ihop mitt bord så hade jag hängt upp gardiner. Det viktiga först! Och var dessutom riktigt nöjd att få ihop det där kontorsbordet , och den fungerar! (alltså kan höjas och sänkas) imorgon går jag dit med lite lull-lull, så blir det riktigt mysig arbetsställe. Och mitt nya arbete är bara SÅ roligt!!!

11 dagar kvar till Maltaresan.. hur underbart är inte det!!! och nu i helgen hinner jag en liten tripp till Finland också, utan maken och sonen, ska bli kul att träffa alla vännerna!

1 kommentar:

  1. gardiner = hemtrevligt och om man har mysigt på sitt kontor kanske man blir gladare om dagarna. Man ska ju förhoppningsvis trivas på jobbet å=)

    SvaraRadera