fredag 15 oktober 2010

Malta Malta Malta

Drinkar på malta är bästa som finns!
Nu börjar det bli klart..
Undrar om blommorna är kvar på väggen på måndag, jäkla vävtapet..




Jag har aldrig förstått människor som åker till samma ställe på semester år efter år, när det finns så många ställen att besöka. Men nu har jag hittat "mitt Thailand". Och det är Malta. inte så att man aldrig åker nån annanstans, men man måste bara komma dit en gång/år. Då är oktober bästa månaden , det är slutet på säsongen = billigare + mindre folk och varmt.
Och trots ön är pytteliten har vi inte hunnit se allt, mest för att det är så varmt att man bara väljer poolen och stranden istället!

Sonen lärde sig att dyka! 3,5 år och håller andan typ 15 sekunder och tittar under vatten, värsta killen..

Trevligt och vänligt folk och otroligt lugn tempo , trots ibland lite kaotiska livet, det gör att man måste bara koppla av! Mitt nya jobb hade väl tagit lite krafter, somnade tillsammans med sonen varje kväll kl 21, sov till kl 08 + 2 timmars middagslur dagligen! Men nu känner man sig utvilad, och skippade alkoholen hela semester, åt istället massa glass, inte kanske mycket nyttigare men man känner sig faktiskt mera utvilad jämfört med att man skulle druckit ett par glas varje kväll..alltså nu tror jag inte att det var tack för glassen men i alla fall..

Nu gäller det komma igång med träningen, jag är mycket duktig att hitta på orsaker att jag inte kan, men nu är det så att jag har tid,pengar och möjligheter, så bara sätta igång. Har blivit mycket lat på sistone, sitter på jobbet och samåker med maken.. fy mig!

Har värsta väder jetlag efter resan, går runt och fryser hela tiden, jag som är rätt varm av mig.. dags att börja beställa vinterkläder. (ja, jag orkar inte springa runt i affärer, heja postorder! ) Och julen är faktiskt bara några löner borta, så dags att börja fundera på julklappar.. och nytt golv ska det läggas i hallen (vilket resulterar snöbollseffekt.. ny databord + stol, ny garderob i hallen mm.) och sonens rum måste ha mera förvaring.. tur att man har fått lite mera i lön, det verkar gå åt! Men IKEA here we come!

Nu dags att förbereda sonen till dagmammafotografering, få se hur det går. Sonen har såklart lyckats att få värsta bulan på pannan igår, så han ser lika snygg som förra året, hur gör dom???

2 kommentarer:

  1. Hej

    Ja håller med...folk reser till samma ställen år efter år och de traditionella ställen Mallorca, Grand Canaria och Thailand....men jag och min sambo besökte Malta och Gozo..en av mina bästa resor i alla fall. Ett vackert land. I år blev det NordKap....

    SvaraRadera
  2. Vi har inte hunnit med Gozo än, var där med båten och vände.. nästa år kanske vi går iland :-)

    SvaraRadera