tisdag 14 december 2010

Hur lyckas jag?

Igår kväll lyckades jag med något mycket märkligt.
Jag satt på soffan och myste med min man, och ni tjejer kanske vet när man hasar ned på soffan åker trosorna upp och känns rätt obekvämt. Så jag skulle bara rätta till trosorna dra dom liksom ner, och sen vet jag inte vad som hände, men hörde bara världens smäll, gör skitont i benet och i FINGRET. Jag fattar ingenting utan skrattar bara helt hysteriskt, för att min make tittar på mig med blicken "vad GÖR du??" och jag försöker förklara men det gör så ont i fingret.. (varför gör det ont i fingret????) Till slut tänker jag att jag måste ha bara tappat greppet när jag skulle dra och tänker inte så mycket mer på det och somnar.
På morgonen när jag vaknar är mitt långfinger stor som en ballong och gör, om möjligt, ännu mera ont än igår. WTF?!??
Jag kan väl inte bryta ett finger när jag rättade till trosorna??? Lägger på lite kallt och ringer till rådgivningen. Innan jag ringer försöker jag komma på nån lite bättre och coolare sätt hur skadan har uppkommit (ett hemlös barn var så tacksam när jag gav dom mat att hon klämde mitt finger av lycka.. eller när jag räddade en katt ur en brinnande hus fastande finger mellan dörren) Men till slut är det bara bita ihop och berätta sanningen, jag kom inte på nåt vettigt.
Så den sjuksköterskan kommer garanterat vinna månadens "konstigaste kund" priset på 1177. Men hon höll rösten rätt stadig iaf. "jaha, oj då, så tokigt.. " efter " du gjorde vad???"
Så resultatet är väl att jag har troligtvis en sträckning i ledbandet i fingret, går inte svullnaden ner om ett par dagar ska jag höra av mig till vc, då måste dom kolla att ledbandet inte är av- Herregud så patetiskt.
Jag skadar mitt ledband när man ska rätta till trosorna!!! Visste att fylla 30 innebär visst kroppsligt förfall, men att jag ska ramla i småbitar.. snart hoppar väl höfkulan ur led när jag ska stiga ur från sängen.
Jag vill vara 20 och odödlig igen. Vill inte skada mitt ledband NÄR JAG RÄTTAR TILL TROSORNA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar