torsdag 20 januari 2011

lyx är..

.. att få bädda rent i sängen NÅN gång utan att sonen hjälper till. Det är såklart supergulligt att han vill "hjälpa", men hans uppfattning av hjälp är att kasta kuddar, hoppa i sängen och gömma sig under täcket. Detta resulterar att rentbäddade sängen ser inte alls renbäddat, skrynklig och knölig.
Tänk er en säng med rena lakan, slät och fin som på en hotell.. eller är det kanske bara jag som går igång på sånt?

Projekt superbabe går åt rätt håll. Gått ner 3 kilo på 2 veckor. Bara för att man har börjat träna och skippar skitmaten (vill säga fikabröd, snacks och mackor på kvällarna) Så strunt i alla dieter och skit, vanlig sunt förnuft fungerar alldeles utmärkt. För sig i mitt fall är inte målet gå ner i vikt en massa, utan forma till det man har, när jag var i fit form förr, vägde jag ungefär lika mycket som nu, fast var 2 klädstorlekar mindre pga. att man var mer "kompakt". Och jösses vad mycket piggare man är när man tränar! (sorry predikan, men kan inte låta bli, mår sjukt bra!!!)

Om man förresten får bort målarfärg från huden med aceton, men inte hårfärg, kan man börja undra vad är det för gift man stoppar i håret egentligen? Så nu ser jag ut som en smurff. Kort, rund och blå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar