måndag 7 mars 2011

Besvärlig kund?

Jag blev säkert framröstad som månadens besvärligaste kund på Birka Cruises. Skulle boka en kryssning med familjen och hade fått en rabattkod från svärmor. Bra pris på hytten (trodde jag) och mat 2 för 1. Bokar via nätet och betalar. Sen när jag får bokningsbekräftelsen ser jag att dom har tagit betalt för sonens lunch fast han ska äta gratis (140kr). Maken har inte heller fått mat eller blivit registrerat. Så vilken överraskningsresa det skulle blivit.. överaskning, du får inte följa med! Så första samtalet blev att fixa in maken och hans mat och fick tillgodokvitto på sonens mat. Sen säger maken att om man bokar via hemsidan kostar samma hytt endast 300kr, jag betalade 700kr. Så då ringer vi igen. Frågar om Birka är som SJ, att man måste jämföra olika rabattkoder för att få billigaste pris. Så nu får jag 400kr tillgodo. Måste bra nämna lite halvreklam, att varje gång jag ringde var det inga problem med något och dom var så trevliga så, all eloge till Birka kundservice där! Sen när vi anländer till terminalen får jag en present-check för 500kr som inte går att delbetala med. Vilket dom inte sa i bokningen, utan sa att man kan även delbetala. Får till slut 100kr present-checkar och löften att upp till 5okr kan få i växel. Vilken visar sig inte riktigt vara sant. När jag ska betala 156kr i restaurangen säger dom att man inte får tillbaka nåt. Bravo. Så lite fixa och trixa blev det, men utöver det hade vi en riktig skön kryssning. Första gången med Birka och kan nog vara svårt att gå tillbaka till Viking Line, tyvärr. Mycket fräschare båt och fräschare människor, måste jag säga. Sonen hade hur roligt som helst med lek, bad och gottis. Han har inte ätit stort sett nån godis alls hittills, gillar torkade frukter och youghurtrussin mm. Nu fick han en rör med Smarties och hans första ord på morgonen var: får jag smaka lite godis?? Provade att bada också, vilket var mysigt, men kl 11.30 var tydligen officiell badtid, så när vi gick från poolen som var ca 3X10 meter, räknade jag upp till 40 personer i poolen. Rent och fräscht..not!
Vårkänslor har man fått också, slet fram vårgardiner (hur många vuxenpoäng är vårgardiner, det hade man inte direkt när man var 18..man hade knappt gardiner) och möblerade om lite hemma. Så mycket ljusare det blev i sovrummet med vita gardiner (hade mörklila innan) Fick en TV-bänk från en kompis, så nu kan vi vrida och vända TVn lite hur vi vill, nice! Så nu fortsätter jag röja nedrevåningen, blir nog Unikko-gardiner i köket och lite limegrönt i vardagsrummet. Så nu måste våren komma!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar