måndag 4 juni 2012

Vissa dagar..

..är sämre än andra dagar. Jag skulle vilja rita en graf över min dag. Morgonen på toppenhumör efter en härlig helg, dagen på jobbet utvecklas inte riktigt som jag vill,vilket resulterade övertid till ingen nytta. Sur som man är, går man till tåget med mycket bestämda steg . I mitt fall såg jag säkert ut mer som ilsken lilla my än den förbannade krigarxena jag kände mig som. Väl i tåget lägger sig ilskan och när tågpersonalen upplyser att vi står still i ålberga för att invänta ett tåg som för närvarande står stilla i jönåker är inte tårarna långt borta istället. Nån satans logik är det väl att båda tågen står still ,men i mitt trötta hjärna får den inte plats i.
Väl på hemstationen kl 18.30 missar jag såklart bussen och ska vänta en halvtimme på nästa. Överväger promenad,men det tar 45 minuter så tidsvinsten är minimal. Desutom har jag inte ätit sen kl. 12. Får nog och tänker ta taxi hem. Taxin på stationen väntar dock Herr Axelsson (det skiter jag i,men hon var tvungen att upplysa mig om det) när jag ska ringa efter en ny så tar batteriet slut på mobilen. Tack för att jag lyssnade vara-förbannat musik tills jag fick tinnitus på tåget.
så hurra. Får sätta mig snällt och vänta på busshelvetet som sen körs av en fyllo som glömmer stanna på hållplatserna och backar sönder vägkon.
Fint . Hemma kl. 19.30,hinner iaf lägga min son.. Imorgon tar fru c bilen till jobbet.

1 kommentar: