torsdag 12 juli 2012

Magsjuka, alltid lika kul..

Återkomsten till jobbet blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. På morgonen kände jag mig lite konstig, dvs. Inte hungrig. I bilen på väg till jobbet kände jag mig åksjuk. Det mest uppenbara tecken var när jag inte kunde dricka kaffe kl 9 som annars är den godaste som finns. Så kl.11 började jag känna mig riktigt krasslig. Och på jobbet hade jag hur mycket som helst att göra,så finsk som man är, försökte jag bita ihop men tills slut var det bara ge upp. Hade tur att maken och sonen skulle ta tågtripp till Norrköping,för att hur skulle jag kunnat köra bil kräkandes visste jag inte. Så deras tripp till norpan blev betydlig kortare,det var bara köra hem sjuklingen.
Sen följdes 12 timmar med följande aktiviteter: VM i konstiga sovställningar (tror sova-i-badkar vann) , krypa till fosterställning i badrummet, diskutera med syrran vilket är bästa att kräkas upp. Hon sa glass ,jag sa isglass. På kvällen joinade även maken in i kräksklubben med ungefär samma aktiviteter. Det borde finnas ett lag att båda föräldrar inte får bli däckade när man har små barn. Nu fick vi turas om att underhålla och serva sonen mellan spyorna. Spela madagasgar carts i magsjuka är minst sagt intressant. Lite si och så med kordinationen då kan jag säga.
Kvällen toppades med feberfrossa och helvetiskt ont i lederna. Så i början trodde man att man ska dö,i slutet hoppades man att man skulle dö.
Idag matt och febrig, hela dagen har jag sovit 1 timme, tittat på tv-shop en stund, sovit en timme osv. Har nästan glömt bort vilka fantastiska grejer man kan köpa därifrån. Har nästan blivit sugen på h2o-ångmopp och diverse träningsmaskiner som gör att man ser ut som fitnesschamp efter en kvart.
Stressen att missa 2 dagar på jobbet efter semester när det finns HUR mycket som helst att göra knager lite. Har 5 arbetsdagar på mig att göra klart löner som annars tar 11-14 dagar att göra. Bäst att lägga i extra växel på måndag tror jag..

2 kommentarer:

  1. Åhhhh, jag lider med dig! Man får inte tajma sin magsjuka samtidigt, helst ska man vara den som får den sist, för är man först hinner man aldrig riktigt återhämta sig innan det är dags för nästa :) Vet att vi fick samtidigt en gång men då hämtade mina världens-snällaste-föräldrar Theo som var bebis då, underbart :)

    SvaraRadera
  2. vi hade tur att igår nar man skulle återhämta sig så hade sonen lekdate hela dagen,så vi fick vila. Det behövdes..

    SvaraRadera