måndag 23 juli 2012

Second hand

Brukar inte ta mig på seconhand butiker alltför ofta, skyller på tidsbristen. För att fynda i secondhand tar dubbelt så lång tid än vanlig shopping. Först ska man hitta ngt man tycker om, sen hoppas att det är en rätt storlek, i bra skick och bra pris. Det är alldeles för många osäkra faktorer i spel. I en vanlig affär går man in, scannar utbudet med terminatorblicken. Går till plagget som väckte intresset, kollar prislappen och tar fram rätta storleken. Enkelt!
Men tänkte häromdagen kolla in på Myrorna i Norrköping. Konstaterade att där jobbar nog ett gäng aspergare. Aldrig sett maken till ordning. Allt var sorterade efter a) vad är det för plagg och b) färgskala (från mörk till ljus). Precis i min smak. Jag som planterar blommor i bokstavsordning och böckerna i bokhyllan är sorterade just efter färgskalan. Så där gillade jag gräva mig fram. En fördel med seconhand butiker är att dom som sätter priserna är oftast 60+ damer och har inte alltid riktigt koll på olika märkesplagg. Jag är väl ingen fashionista direkt.. Eller märkeskåt, men såna kläder klarar sig oftast fler antal tvätt .. Så blev riktigt glad över en R.Cavalli-klänning och Matthew Williamsson by H&M -klänning för 60kr/st. Sen tog lunchen slut så får väl återvända en annan gång och fortsätta..
Fast nu närmast kommer luncherna vigas åt träning, efter 4 veckors paus längtar man nästan till gymmet. Fast av erfarenhet vet jag att första gångerna är rätt deprimerande, 4 veckor utan träning brukar betyda att man får dra av minst 10-15 kg vikter från maskinerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar