torsdag 23 augusti 2012

Det var en dag denna också

Idag var nog den märkligaste dag på ett tag. Morgonen började att min cykel i norrköping hade dött under natten. Bara springa till jobbet. På lunchen tänkte jag ta mig till gymmet ( som alltid) och på vägen dit bestämmer en alkis som går framför mig typ.. Dö. Bara kollapsar. Så vad gör man. Ringer efter ambulans. Det kommer en kille som säger sig vara sjuksköterska och vi får försöka få liv i stackars människan tills ambulansen kommer. Halva stan tittar på. Eller snarare, alla svenskar tittar på. Invandrarna frågar om det behövs hjälp, springer in i shoppingcenter och frågar efter hjärtstartare. Ambulansen tar iväg honom, men tror det var inte mycket man kunde göra..Tar mig till gymmet, sitter på en stol 5 minuter och inser att jag skakar så att jag inte får av mig skorna.
Tillbaks till jobbet, hyperventilerar en stund, sen släpper det. Jag skulle nog inte satsa på kirurgkarriär, min kropp gillar inte adrenalin.
Efter en sån dag kände jag hur underbart det är och komma hem till familjen, krypa upp på soffan och bara mysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar