tisdag 23 juli 2013

back on track

Tillbaka på jobbet efter en underbar semester. Och efter liiiiten svacka med "jag vill inte jobba" är man tillbaka med massa energi. Vad jag är lycklig lottad som har jobb som jag bara älskar. Och sjukt sköna kollegor. (påminn mig om denna blogpost nästa vår när jag är trött på allt igen). Min kära kollega var nog lagom road när hennes semester är 2 veckor borta och jag bara kräks ut positivitet som Ernst Kirchsteiger på ectasy. Och det roliga är att jag VET att vi kommer att ha höst from hell vad kommer till arbetsmängden. Men just nu känns bara kul att ha nåt att ta tag i. Bring it on!!!  Jag får nog muta kollegan med lite hembakad hallonpaj imorgon. Annars slår hon nog ihjäl mig med tangentbordet om jag fortsätter så här. 
Ja, ni läste rätt gott folk. Har bakat. Första gången i nya lyan. Och gardiner har jag sytt också. Och strykit. Och inredd. Och nu börjar jag undra om nån lagt amfetamin i min kaffe. Lite väl speedad. Eller kan semester ha en sån verkan på en människa kanske? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar