måndag 29 juli 2013

Busschaufförer är lite av sin egen släkt har jag märkt. Inte riktigt som alla andra. Skulle nog kunna skriva en bok av alla konstiga frågor dom har ställd under åren. Här kommer en från fredags:
(kliver i en buss på centralen, på väg hem från jobbet) 
Något sur chaufför: " Och vart tänker DU åka? 
(lite konstig fråga i en stadsbuss tänkte jag, priset är detsamma oavsett vart man ska) 
Jag: öööh.. hem? 
fortfarande sur chaufför: aha, du såg inte ut som att bo där, trodde du skulle till Skavsta och då är det är fel buss. Gå och sätt dig. 

Så slutsatsen är att jag a)ser jag ut som turist b) han hade uppenbarligen väldigt klar bild hur människor i min bostadsområdet ser ut. 

kan väl avsluta med en bonus från vintras:
ska betala med kort.
chaufför: en halva? 
jag: nej, en hel
chaufför: Är du säker? 

ja, råkade glömma bort att jag är 19 och inte alls 33. Sånt händer hela tiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar