torsdag 18 juli 2013

Finland done

Så. Nu ligger man i en hytt halvvägs till havets botten. Eller så känns det i alla fall när man tar en C hytt på  Finlandsfärjan. Vem hade iden att ha hytter under bildäck? Dom skulle gott och väl kunna döpas till säkert-död-däcket. Istället för gulliga pingvin- eller flamingo däck. Dom fyller på ungerfär samma funktion som att äldreboenden har gulliga namn för att täcka över det fakta att man faktiskt flyttar in där för att dö. Låter bättre med Äldreboendet Guldvivan än Äldreboendet sista vilan. Lite samma sak med pingvindäcket. 
Sonen öser på vatten på min fobikvarn med sina härliga frågor: varför lät det så, vad händer om det börjar brinna, hur kommer vi ut, kan du simma så långt, om båten sjunker vad gör vi då, finns det hajar, har nån båt sjunkit förr.... 
Så efter svarat på alla frågor ska jag bara klä på oss och flytta övernattningen till en närmast livbåt. 
Och ta flyget nästa gång. Visserligen gillar jag inte flyga heller, men hoppas på en snabbare död då än bli inlåst på en pingvindäck. 
Och realisten i mig förstår att jag BORDE vara fullständigt förlamad av skräck varje gång jag sätter mig i en bil. För att rent statistiskt är det allra säkraste sätt att få livet av sig. Men det är jag inte. 
Så nu lite happy toughts. Snart hemma i Sverige. Besök av bästa syrran, Robbie Williams på Ullevi på lördag.. och på nåt kinky sätt ser jag framemot jobbstarten på måndag också. 
Haft en semester som vädermässigt är svårslaget. Inte en dag under 22 grader. Som mest närmare 35 i skuggan. Så sol, bad, nöjesparker, lagom dos träning och god mat, sällskap av underbara människor, nöjet att lära känna nya härliga människor .. och sommaren är inte över än. 
Ibland är inte livet bara underbart, det är fucking awesome. Om man inte dör i en C hytt på östersjön. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar